Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

tacno ili netacno: 24 casa

[es] :: Matematika :: tacno ili netacno: 24 casa

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 22649 | Odgovora: 136 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

number42

Član broj: 313623
Poruke: 426



+52 Profil

icon tacno ili netacno: 24 casa03.07.2013. u 19:24 - pre 131 meseci
ovo je kao neki sled zadataka gde je cilj da se odgovori u roku od 24 casa. a moze i za 5 minuta ako je zadatak lagan.

znaci neko postavlja neki zadatak ili matematicku tvrdnju sa resenjem, i pitanjem da li je tacno ili netacno. ko odgovori, preuzima dalje i daje svoju postavku sa istim pitanjem na kraju.

znaci nije cilj da se odgovori samo sa da ili ne, vec i da se objasni zbog cega.

ako niko ne odgovori za 24 casa onda onaj koji je postavio treba da otkrije da li je tacno ili ne i kako je dosao do toga.

ne mogu hipoteze jer nisu proverljive, i ne moze neko dvaput za redom da postavlja, a moguce su postavke od elementarno prostih koje se resavaju za 2 minuta, do jako slozenih za koje je potrebno malo vise razmisljanja.
samo se stavi naslov u komentaru koji je broj pitanja da ne bi bilo zabune... i, to je sve.


 
Odgovor na temu

number42

Član broj: 313623
Poruke: 426



+52 Profil

icon 1. pitanje ................03.07.2013. u 19:27 - pre 131 meseci
evo nesto lagano za pocetak.

ako je P oznaka za povrsinu kruga, a poluprecnici su celi pozitivni brojevi, onda



tacno ili netacno?
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2790 Profil

icon Re: tacno ili netacno: 24 casa03.07.2013. u 22:35 - pre 131 meseci
Baš me zanima da li postavljač zna da reši ovaj zadatak do kraja.

,
,
,
.

Dakle, zadatak je ekvivalentan pitanju da li se broj može predstaviti kao količnik kvadrata prirodnog broja i zbira četvrtih stepena para prirodnih brojeva. Negativan odgovor sledi iz činjenice da je broj iracionalan. Jedino ne znam da li bi postavljač to znao da dokaže.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2790 Profil

icon Re: tacno ili netacno: 24 casa03.07.2013. u 22:37 - pre 131 meseci
Evo, da preuzmem štafetu.

Da li je broj racionalan ili iracionalan?

Uputstvo: Sabrati 1.41 i 1.73.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

number42

Član broj: 313623
Poruke: 426



+52 Profil

icon Re: tacno ili netacno: 24 casa04.07.2013. u 00:14 - pre 131 meseci
evo ostao sam duzan odgovor na prvo pitanje, a kako sam rekao da je lagan pa da ga lagano objasnim, a otprilike je za neki 7. razred osnovne.

znaci imamo postavku









sada uvedemo zamenu, i to




gde su c1 i c2 celi brojevi i dobijamo



a kako razlomak po definiciji ne moze biti iracionalan broj, to je pocetna tvrdnja netacna.
 
Odgovor na temu

number42

Član broj: 313623
Poruke: 426



+52 Profil

icon Re: tacno ili netacno: 24 casa04.07.2013. u 00:30 - pre 131 meseci
za ispitivanje iracionalnosti izraza



dovoljno je da ga kvadriramo i dobijamo



koji je iracionalan. a kako kvadrat razlomka ne moze dati iracionalan broj, to je i pocetni izraz iracionalan.
 
Odgovor na temu

number42

Član broj: 313623
Poruke: 426



+52 Profil

icon pitanje 3..................04.07.2013. u 00:35 - pre 131 meseci
i evo ga trece pitanje.

ako imamo samo lenjir i sestar (i olovku i papir ), da bi odredjeni krug podelili na tri dela- dovoljno je da pre toga konstruisemo samo jedan trougao.

tacno ili ne?
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2790 Profil

icon Re: tacno ili netacno: 24 casa04.07.2013. u 00:37 - pre 131 meseci
To što si napisao kao rešenje zadatka je isto ono što sam i ja napisao, samo što si napravio jednu grešku u kucanju. U poslednjem redu umesto kuba treba kvadrat. Međutim, nisi odgovorio na ključno pitanje da li znaš da dokažeš ovo na šta se pozivaš - da je broj iracionalan.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Član broj: 314
Poruke: 8632
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2790 Profil

icon Re: tacno ili netacno: 24 casa04.07.2013. u 00:39 - pre 131 meseci
Ne treba da konstruišemo nijedan trougao da bismo dobili logo za mercedes.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

number42

Član broj: 313623
Poruke: 426



+52 Profil

icon Re: tacno ili netacno: 24 casa04.07.2013. u 06:35 - pre 131 meseci
evo da obrazlozim trece pitanje.
netacno je, recimo za podelu kruznice je dovoljan i sestar.

prethodno moramo znati- ako se u krug ucrta pravilan sestougao, on ima osobinu da mu je stranica jednaka poluprecniku kruga, a temena koja dodiruju kruznicu je dele na sest jednakih delova. i kad to znamo, onda je lako.

imamo znaci neki krug koji treba da podelimo na tri dela. otvor sestara namestimo na poluprecnik kruga, i onda podjemo od bilo koje tacke kruznice i sestarom na kruznici nacrtamo drugu tacku, onda iz druge trecu, itd. sada imamo kruznicu sa 6 tacaka koje je dele na sest jednakih delova. iz svake druge tacke povucemo pravu do centra kruga, i imamo tri jednaka dela.

 
Odgovor na temu

number42

Član broj: 313623
Poruke: 426



+52 Profil

icon Re: tacno ili netacno: 24 casa04.07.2013. u 06:38 - pre 131 meseci
i da potsetim, svako moze da postavi zadatak, slobodno se ne ustrucavajte. samo postavite neko resenje zadatka, i na kraju da li je tacno ili ne, i redni broj zadatka na ovoj temi u naslovu, da ne bi bilo zabune.

i nema veze koliko je lak ili tezak, uglavnom imamo limit od 24 casa za resavanje.
 
Odgovor na temu

brux002
Goran Blazin
Web Developer
Svuda po malo

Član broj: 280339
Poruke: 251
cable-89-216-122-78.static.sbb.rs.

Sajt: goranblazin.com


+98 Profil

icon 4. Pitanje.....................04.07.2013. u 09:00 - pre 131 meseci
Ako je udaljenost tacke T elipse



do jednog njenog fokusa jednaka 0,75.

Da li je tacno da je udaljenost do druge tacke veca od udaljenosti od prve tacke?

EDIT

Sad sam te video da pitanje mora biti u formi tacno/netacno.

Elem preformulisao sam.

[Ovu poruku je menjao brux002 dana 04.07.2013. u 10:23 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao brux002 dana 04.07.2013. u 10:23 GMT+1]
Violence is the last refuge of the incompetent.
 
Odgovor na temu

darkosos
Darko Šoš
Beograd

Član broj: 5053
Poruke: 1131
*.static.isp.telekom.rs.



+64 Profil

icon Re: tacno ili netacno: 24 casa04.07.2013. u 09:23 - pre 131 meseci
Po definiciji elipse, zbir rastojanja svake njene tacke do fokusa je fiksan i jednak je velikoj osi elipse (2a). Prema tome, odgovor je .

EDIT: sad sam video da je ovo nemoguce :) a i da je preformulisano pitanje...
 
Odgovor na temu

djoka_l
Beograd

Član broj: 56075
Poruke: 3453

Jabber: djoka_l


+1462 Profil

icon Re: tacno ili netacno: 24 casa04.07.2013. u 09:41 - pre 131 meseci
Ova elipsa je "zarotirana" tako da je 2a=1 (po y osi), pa je rastojanje 0.25
http://www.wolframalpha.com/input/?i=9x%5E2%2B4y%5E2%3D1+foci
 
Odgovor na temu

darkosos
Darko Šoš
Beograd

Član broj: 5053
Poruke: 1131
*.static.isp.telekom.rs.



+64 Profil

icon Re: tacno ili netacno: 24 casa04.07.2013. u 09:55 - pre 131 meseci
E, jes, nisam provalio da je "a" manje "b"...
 
Odgovor na temu

Milosh Milosavljevic1
student MF

Član broj: 311049
Poruke: 50
*.mbb.telenor.rs.



+5 Profil

icon Re: tacno ili netacno: 24 casa04.07.2013. u 15:20 - pre 131 meseci
je transcedentalan broj, dokazuje se iz Lindeman-Vajerstrasove teoreme. Da nije transcedentalan, tj da je algebarski(sto znaci da postoji polinom sa racionalnim koeficijentima tako da je on nula tog polinoma), imamo da je i algebarski, onda iz Lindeman-Vajerstrasove teoreme sledi da je i transcedentalan, a kako je vrednost ovog izraza -1, sto je algebarski broj, imamo kontradikciju.
Lindeman-Vajerstrasova teorema: Neka su algebarski brojevi takvi da nijedan nije nula. Neka su razliciti algebarski brojevi. Tada

Pitanje: Ako je (M,d) kompletan metricki prostor i takav da se moze predstaviti kao prebrojiva unija nigde gustih skupova, onda je M\A gust u M. Tacno ili netacno?
P.S.(skup je nigde gust u M ako je unutrasnjost njegovog zatvorenja prazan skup.)

[Ovu poruku je menjao Milosh Milosavljevic1 dana 04.07.2013. u 17:54 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao Milosh Milosavljevic1 dana 04.07.2013. u 17:55 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao Milosh Milosavljevic1 dana 04.07.2013. u 17:55 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Sonec

Član broj: 284879
Poruke: 892



+332 Profil

icon Re: tacno ili netacno: 24 casa04.07.2013. u 15:38 - pre 131 meseci
Trebalo je da se pokaze da je iracionalan, a ne transcendentan, al dobro.

Odgovor na tvoje pitanje je: tacno. Samo cu reci: Berova teorema o kategorijama.
Leonardo da Vinči

Nema istine u onim naukama u kojima se matematika ne primenjuje.

Milorad Stevanović

Bog postoji zato sto je matematika neprotivurečna.
 
Odgovor na temu

Milosh Milosavljevic1
student MF

Član broj: 311049
Poruke: 50
*.mbb.telenor.rs.



+5 Profil

icon Re: tacno ili netacno: 24 casa04.07.2013. u 16:10 - pre 131 meseci
Da, ali znamo da trancsedentan => iracionalan (obrnuto ne vazi, primer je koren iz tri). Upravo sam shvatio da je ovo jedini dokaz iracionalnosti broja pi koji znam, moracu da pronadjem jos neke, mozda malo elementarnije dokaze
 
Odgovor na temu

Sonec

Član broj: 284879
Poruke: 892



+332 Profil

icon Re: tacno ili netacno: 24 casa04.07.2013. u 16:19 - pre 131 meseci
Da, ali dokaz Lindemann–Weierstrass-ove teoreme nije bas naivan, tako da mi je to malo teska artiljerija.

Jedna od mogucnosti da se pokaze da je iracionalan jeste da se prvo pokaze da je iracionalan. Nedeljko je jednom prilagao svoj PDF dokument o iracionalnosti (uopste), i tu se moze naci taj dokaz, kao i dokaz opste teoreme koja ce nam pomoci da iz iracionalnosti broja izvucemo iracionalnost broja .
Leonardo da Vinči

Nema istine u onim naukama u kojima se matematika ne primenjuje.

Milorad Stevanović

Bog postoji zato sto je matematika neprotivurečna.
 
Odgovor na temu

number42

Član broj: 313623
Poruke: 426



+52 Profil

icon 6. pitanje..........04.07.2013. u 17:15 - pre 131 meseci
trebo bi @sonec da postavi pitanje jer je tacno odgovorio, ali ako ne zeli moze neko drugi.... eto npr ja

sesti zadatak:

postoje samo tri dvocifrena broja , za koje je u izrazu zadnja cifra 1.

tacno ili netacno?
 
Odgovor na temu

[es] :: Matematika :: tacno ili netacno: 24 casa

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 22649 | Odgovora: 136 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.